miercuri, 24 iunie 2015

Exploratorii la Ziua portilor deschise Maia

Blazoane personale create de copii la Ziua portilor deschise Maia
    









Primul atelier  desfasurat de Clubul Exploratorilor la sediul Asociatiei Maia a avut loc in vesela zi a “Portilor deschise”  de sambata (20 iun 2015). Scopul workshop-ului a fost acela de a familiariza copiii in joaca, foarte simplificat, cu felul in care functioneaza mintea umana: reprezentari, simboluri, gandire si notiunea de identitate. Am finalizat cu o activitate practica in care am folosit simboluri care sa surprinda preocuparile preferate ale copiilor si simboluri ale identitatii lor:  construirea unui “Blazon personal”. Participantii au fost copii intre 6-10 ani.  
    
    Atelierul a inceput prin a ne cunoaste mai bine – ne-am pus dorinte in “Fantana magica” (alias castronul cu apa din mijlocul mesei), astfel copiii exprimandu-si admiratia fata de anumite calitati si valori asociate simbolic cu animalele indragite. 
    Apoi am discutat despre felul in care oamenii au evoluat prin observarea lucrurilor care se repeta cu regularitate in jurul lor si identificarea modelelor / tiparelor din natura. Ne-am folosit de un joculet amuzant pentru a intelege cum se formeaza reprezentarile in mintea oamenilor: copiii au fost rugati sa inchida ochii si sa spuna fiecare cate o parte componenta a unui copac, pana cand copacul este complet iar eu le-am desenat pe tabla. Atunci cand am terminat, copacul nostru avea in afara de trunchi, radacini si frunze – o veverita, mere, pere, omizi, cirese si un sarpe incolacit pe ramuri J - ceea ce a demonstrat cat sunt de personale reprezentarile pentru fiecare om.
Am trecut in continuare de la reprezentari la simboluri si la semnificatiile multiple pe care o imagine/ un semn le poate avea.
    Un semn poate spune o intreaga poveste pentru privitorul care-l cunoaste. Noi suntem inconjurati de simboluri, gandim in simboluri si ne construim identitatea prin simboluri. Ce exemplu poate fi mai potrivit pentru a intelege acest lucru decat blazoanele si stemele folosite de mult timp pentru a exprima concentrat povestea  si atributele marilor familii, ale institutiilor si natiunilor.
    La final, copiii au pictat pe o forma de scut decupata in carton un “Blazon personal”, folosindu-se de simboluri  care sa-i reprezinte. Ei au fost rugati sa imparta blazonul in 3 zone pe care sa deseneze simboluri ale lucrurilor: 1.care-i preocupa/ le plac in prezent; 2.care i-au impresionat  in trecut; 3. ce-si propun in viitor (ce modele au in viata). Copiii s-au distrat de minune desenand blazonul, au pus pasiune si ingeniozitate in munca lor si apoi au luat recuzita (un scut de lemn cu blazon si o sabie de lemn) la o tura de incercari cavaleresti.
   Va asteptam cu drag la atelierele ce vor urma si despre care veti putea afla in curand mai multe detalii pe blogul nostru. 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu